15 квітня, 2024

#ВАЛЕНТНІСТЬ _ Валентина Мержиєвська «"Ізми" у світі ідеологій, філософій та релігій»

 Все, що робить Валентина Мержиєвська, зберігається у моїх файлах під кодовим ім’ям  #Валентність.

Пропоную для вдумливого та неспішного читання «"Ізми" у світі ідеологій, філософій та релігій». Використовую її як енциклопедію чи словник, що й було задумано автором, здається. Її не варто читати запоєм, хоча й забороняти цього, звісно, ніхто не буде.

Мені  «Ізми» допомогли у дуже важливому питанні, вивели з глухого кута, в який загнала анотація на дитячу книжечку австрійського письменника Гельмута Ценкера "Дракон Мартін", видану у 1976 році за радянських часів

Я кілька разів перечитала казку. Книжка дуже цікава, написана легко,  ще й повезло з перекладом. Які такі «серйозні думки про суперечності в капіталістичному світі» в ній є?

За неповних 33 роки незалежності нашої країни у мене, яка перші 19 років свого життя прожила в СРСР, з голови вивітрилась чи то неприязнь, чи то упередженість до капіталізму. Вона точно була. А от розуміння, що таке капіталізм – не було.

А й справді, що таке капіталізм? Ми зараз в Україні живемо при капіталізмі чи при демократії? А таке можливе? Уживаються між собою капіталізм та демократія?

За звичкою відкрила Вікіпедію. Питань менше не стало.

Отут мені й стала в нагоді книжка Валентини Мержиєвської. Якщо я правильно зрозуміла Валентину, капіталізм  це – економічна форма лібералізму.

Лібералізм – це ідеологія, яка каже, що індивідуальні свободи людини є основою суспільства.

Відсутність з боку держави (як це було за радянської влади) контролю та обмежень – запорука розвитку країни та високий рівень життя її народу. А народ є єдиним джерелом влади в країни за демократів. Демократія – це форма правління, яка, наприклад, затверджена в Конституції України.

Я ж кажу, що «Ізми» треба читати повільно і вдумливо )

Немає коментарів:

Дописати коментар