08 березня, 2024

КАЛЕНДАР неКРУГЛИХ ДАТ _ З днем народження!

 Нам -  3 роки! Нам – це блогу «Вінниця-АІСТ-бібліотека» та мені, його авторці, завідувачу бібліотеки школи АІСТ. Доречно  буде  зупинитись і проаналізувати свою діяльність як блогера ).

Три «Ре» чекає на мене та читачів

  • Ревізія блогу    
  • Реструктуризація блогу  
  • Рефлексія його авторки.

І все це не обов’язково сьогодні в одній публікації.


Блог з’явився під час   весняного карантину в 2021 році. Добре тоді писалося  вдома, в тиші та спокої. Найбільше публікацій припало на перший місяць, було по кілька постів на день.  Їх стало набагато менше, коли ми вийшли на очне навчання. Поєднувати роботу в школі із пошуками в інтернет-просторі стало важче. Є стабільні  місяці повного мовчання, наприклад, в кінці та на початку навчального року, коли на перший план виходить кампанія з видачі та повернення підручників. Під час літніх місяців блог не працює. Початок повномасштабного вторгнення у лютому 2022 року теж не сприяв натхненню. З 28 лютого по 22 вересня 2022 року – жодної публікації.

То ж давайте так: 24 місяці більш-менш активної роботи за 3 роки. Всього – 217 публікацій. Ця – 218-та

 Ревізія:

  •  Навесні 2021 року починала з 5  активних регулярних тем. Вони стали довгожителями:

·      Вивчаємо український книжковий простір

·      Календарі знаменних дат

·      Один день – одна книга 

·      #ЖивіПисьменники

·      Віртуальний зоопарк

  • Найбільше публікацій на тему «Календар знаменних дат», однак вона не є найулюбленішою
  • Мої улюблені :«Віртуальний зоопарк», "Путівники", «Полиця для перекладачів та видавців», «Вивчаємо український книжковий простір», "Почесні назви українських військових формувань",«Історичні паралелі»
  • Поступово тем ставало все більше і більше.
  • Війна підкинула нові:

·      Як говорити з дітьми про війну

·      Славні імена ЗСУ – Почесні назви українських військових формувань

·      Історичні паралелі

·      Книга героїв нашої країни

  • На жаль, 7 тем  стали «сплячими», працюю над їхнім поверненням. Наприклад, «Імена із забуття».
  • Майже забула про «Ігроманію». Не до ігор. Активною  залишається лише одна – «Славні імена ЗСУ».   Ідею через гру запам’ятовувати почесні назви наших військових угрупувань, та ще й кожен раз піднімати пласти української історії – вважаю своєю удачею.
  • Об’єднала теми «Один день – одна книга» та «Книга на один зуб», а потім взагалі перевела тему в мітку. Вона допоможе підраховувати кількість обговорених книг. Міток зараз 55, а якщо рахувати по іншому, то десь приблизно про 100 книг розповіла, а то й всі 160
  • Відмовилась від рубрики «Вільні вуха».  Всі мої публікації шукають вільні вуха ) Немає необхідності на чомусь акцентувати увагу.
  • Від рубрики  "Знайомство з нашим фондом» теж відмовилась. Моя принципова позиція – писати про книги з полиць АІСТиної бібліотеки. Інколи пишу про книги, які до нього не належать, але їх так мало, що доречніше завести мітку «Знайомство з НЕнашим фондом». Пишу про книги, які є у відкритому доступі.
  • Для особливих випадків, для дуже особливих випадків є «Закриті файли».
  • З тих пір, як почала вести блог, опановую безкоштовні онлайн-ресурси, які ілюструють мої публікації. На сьогодні 106 публікацій супроводжуються віртуальними виставками.

Ø Зараз  вибудувала для себе чітку схему із 45 тем і слідкую, щоб не було переваги одних  над іншими, щоб не довелося повертати цікаві теми із "сплячого" режиму.

 

Я дещо легковажно поставилась до міток, довелося прикласти зусиль, щоб навести лад. Не одразу оцінила їх користь і доцільність.

  •      "Сплячими" теми стали саме через відсутність міток. 
  •      Дублюю спеціально дві мітки «Славні імена ЗСУ» та «Почесні назви українських військових формувань». Другий варіант – задовгий і тому незручний у постійному користуванні. А перший варіант – хоча і коротший, зате не зовсім розкриває суті публікацій
  •       Зробила перерахунок міток «Віртуальна виставка». Не кожну публікацію доповнювала віртуальними виставками, одначе назбиралось їх немало, приблизно 106. Час від часу я повертаюсь до деяких з них, тому важко зараз назвати точну цифру.
  •       Попереду – маркування мітками  «Початкова школа», «Середня школа», «Старша школа», «Доросла аудиторія». Це полегшить створення Списків для читання і допоможе вікове орієнтування. Тут я недооцінила важливість міток, потрібно заново передивитись публікації.
  •       Все приходить з досвідом. Алгоритми «Bloggera» не розрізняють мітку  «17+», то ж змінила її на «17 плюс», щоб ввести цензуру. Готую декілька публікацій під такою міткою. Скоро буде...

·         

            І ось настала черга особистої рефлексії.

       Великим відкриттям для мене стали слова Світлани Ройз про цілющість для неї щоденних публікацій у фейсбуці, що вона так відновлюється.

     Ще донедавна щось написати для блогу було для мене справжньою каторгою. І перед тим так само страждала над постами для фейсбук-сторінки нашої школи. Ця робота нагадувала мені працю будівельника, кожне слово – як величезний камінь. Для мене скласти речення, переставити у ньому слова – було те саме, що  будівельнику перекласти стіну.

     Це все в минулому.

      У цьому році з кожною публікацією мені все легше і легше писати. Я кайфую, відверто кайфую від легкості, з якою знаходжу влучний початок, коли вдаються переходи, коли шліфую текст в кілька етапів і бачу, як він робиться доступнішим, цікавішим, як слова стають на своє місце.

     Я нарешті придумала спосіб організації своєї праці над публікаціями. В мене є своя система, моя, особиста, ніким не придумана. І вона працює! В мене багато планів.

І чим більше тем у моєму переліку, тим цікавіше мені живеться.  

Може, і я, як Світлана Ройз, так відновлююсь? Може, це мій ресурс?

Дякую, що дочитали. Далі буде...

Немає коментарів:

Дописати коментар