20 грудня, 2023

АІСТина ВІРТУАЛЬНА БІБЛІОТЕКА

У мене нове захоплення, новий проєкт. Планую відкриття Віртуальної бібліотеки.

Так, так, наче мені мало АІСТиної – реальної – бібліотеки та АІСТиного Віртуального зоопарку. Але ідея народилася, росте і вимагає, щоб про неї розповіли.

Планую  у єдиному просторі  об’єднати  бібліотеки, які згадуються на сторінках книг та кіноекрані.  Реальні бібліотеки об’єднуються у міжбібліотечні мережі, то чому цього не можуть зробити уявні? Знайдемо, звичайно, тут місце й для реальних бібліотек, але в першу чергу мене цікавлять уявні.

І, до речі, це зовсім не моя ідея. ЇЇ світові «подарував» Террі Пратчетт, один із моїх улюблених письменників.

«Бібліотеки – хоч би де вони не стояли – поєднані у Б-просторі» - це його цитата із книги «Варта! Варта!», що входить до циклу «Дискосвіт».

Дискосвіт, або Плаский світ, існує завдяки магії. Бібліотека Невидної академії для чарівників – найбільше книгосховище магічних книг. І це так викривляє час і простір, що в романі «Варта! Варта!» головному бібліотекару вдається здійснити подорож у часі, щоб дізнатися, хто посмів викрасти книгу з його бібліотеки.

Мені дуже сподобався ще один висновок Террі Пратчетта, до якого він дійшов явно через велику любов до книг: час і простір викривляють також звичайні книги, зовсім немагічні. Варто взяти до рук захопливу книгу – і про час можна забути. Тільки не кажіть, що з вами такого ніколи не траплялося.

Як же втілити цю ідею? Підказку знайшла на сторінках роману «Небудь-де» Ніла Геймана, ще одного мого улюбленого англійця.

Родина головної героїні володіє даром знаходити двері та відчиняти їх. Вони – відкривачі дверей. Щоб убезпечити себе, родина збудувала свій Дім без Дверей.

Дім без Дверей  починається з вестибюлю, великої кімнати без дверей. Всі її стіни завішані картинами, на яких зображені кімнати. Потрапити до вестибюлю, а звідти – до кімнат, можуть лише члени родини. Ці кімнати розкидані по всьому Лондону. Може бути таке, що у реальному світі їх вже не існує. Але якщо на картині є зображення тієї чи іншої кімнати, значить, час над ними невладний.

Ось приблизно так виглядатиме мій новий проєкт «АІСТина Віртуальна бібліотека».

Перший, найважливіший крок зроблено. Далі буде.

Немає коментарів:

Дописати коментар